Jump to content
Forums Gone... but not forgotten!
Pontiac of the Month

brandyv73's 1968 Firebird

2019 June
of the Month

Sign in to follow this  
emily.todd

REQUEST: How to Paint Your Engine?

Recommended Posts

So this summer i have a few projects i wanna tackle on the grand am just need help on how to do it. I am wanting to paint my engine and have no idea what paint to use how to do it and precaussions to take. so i could use some help. any replies are greatly appreciated =]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tired of these Ads? Register Today!

I masked everything off, and sprayed away:

LA1taped.jpg

LA1painted.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

what kinds of paint do you use tho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rustolium gloss black engine enamel. Most parts stores have them.

Share this post


Link to post
Share on other sites

what if i dont want black? haha i know i ask to many questions haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

I was just saying what I used. :lol2:

What color did you want?

Share this post


Link to post
Share on other sites

idk i was thinking purple but thats probally hard to find, n then i was thinking black with the purple 3400

Share this post


Link to post
Share on other sites

They probably do make purple...

Share this post


Link to post
Share on other sites

but where would i find it haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

but where would i find it haha

Online is your best bet but you may get lucky at an Auto Part store

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm..gonna have to start looking..

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha purple would be awesome. i'm sure they make it might only find it online or auto parts storem ight have to special order that color.. basic colors are red blue black silver yellow, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha purple would be awesome. i'm sure they make it might only find it online or auto parts storem ight have to special order that color.. basic colors are red blue black silver yellow, etc.

yeah i am hoping i can find it somewhere =]

Share this post


Link to post
Share on other sites

good luck :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

They have to have it someplace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

or just make your own purple!

Share this post


Link to post
Share on other sites

i found some purple online but i am afraid its gonna be supper dark i was wondering if this will work

http://v12autoparts.com/index.php?main_pag...pvkei69bpc83i32

or this

http://www.amazon.com/DupliColor-Purple-En...C/dp/B00295T6V8

Share this post


Link to post
Share on other sites

the vht wouldn't be bad.

but yeah both look kinda dark according to the paint can cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i was kinda diggin the vht tho because its sorta a mettalic color according to the cap and i think that would be pretttty bad ass =]

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha indeed. that would be pretty BA :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

the Duplicolor can looks like it might be a bit dark. and the VHT can is actually transparent purple. the more you layer on, the darker it goes. thats how i got blue chrome emblems. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

There ya go Emily! Metallic Purple.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeahh..now i just need to order it before its gone..how many cans? just one? or two?

would it be better to do a coat of white and then do the metalic purple?

Share this post


Link to post
Share on other sites

That was three coats on my motor, and with one can. Just clean it the best you can.

Share this post


Link to post
Share on other sites
' date='Feb 2 2010, 03:35 PM' post='7736']

That was three coats on my motor, and with one can. Just clean it the best you can.

hmm this could be a cheap mod =] im diggin this..gonna have to get it ordered and that way i have it for this summer when i really start cleaning up under the hood =]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

Tired of these Ads? Purchase Enhanced Membership today to remove them!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.